setTimeout(“ga(‘send’, ‘event’, ‘read’, ‘20 seconds’)”,20000);

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE W OSTATNIM TYGODNIU

piątek, 24 stycznia 2014

2 GB internetu mobilnego - czy to dużo?

Na pewno wielu z Was tak jak ja przed przedłużeniem, bądź podpisaniem nowej umowy z operatorem telefonicznym, zastanawiało się jaki pakiet internetowy wybrać.

Przed nową umową przeanalizowałem setki postów na forach, wiele ofert różnych operatorów, by dowiedzieć się ile gigabajtów internetu w smartfonie będzie dla mnie wystarczające. Ostatecznie wybrałem 2 GB miesięcznie i w tym poście postaram się obrazowo przedstawić ILE TO JEST 2 GIGA NETA MOBILNEGO?


Otóż moi drodzy - 2 GB wystarcza mi miesięcznie na styk. Zostaje mi w zapasie co miesiąc maksymalnie 100 - 200 MB. Fakt faktem z internetu w komórce korzystam codziennie, a średnia mojego serfowania na pewno wynosi ponad godzinę. Ale korzystanie z internetu, a korzystanie z internetu to dwie różne sprawy. Na co dzień raczej nie ograniczam się podczas mobilnego surfowania w sieci, ale jednak jakaś tam lampka kontrolna włącza mi się na przykład przy filmach na YouTube. Jak się okazuje niepotrzebnie, bo serwis z filmami wcale nie pochłania takiej ilości danych jak mogłoby się wydawać.


Lubię być na bieżąco, w związku z tym często sprawdzam portale informacyjne Onet, Interia i WP. Oczywiście najwięcej czasu pochłania Facebook, na którym piszę ze znajomymi. Na kolejnym miejscu są Twitter, Instagram i Google +. Dużo korzystam także z Vibera. Pocztę sprawdzam może ze dwa razy dziennie (posiadam maile na różnych kontach), a filmy na YouTube oglądam nie częściej jak kilka razy w miesiącu. Od czasu do czasu przeglądam też Allegro, OLX i OtoMoto.


Aktualizacje aplikacji i same aplikacje pobieram poprzez połączenie WiFi, więc nie wliczam tego do puli.

PODSUMOWANIE:

MOJA OFERTA: 2GB MOBILNEGO INTERNETU MIESIĘCZNIE

ŚREDNI CZAS SERFOWANIA W SIECI PRZEZ TELEFON DZIENNIE: OK. 90 MINUT

NAJCZĘŚCIEJ ODWIEDZAM: SIECI SPOŁECZNOŚCIOWE (FACEBOOK, GOOGLE +, INSTAGRAM, TWITTER), PORTALE INFORMACYJNE, POCZTA, KOMUNIKATORY (MESSENGER, VIBER)

ŚREDNIE ZUŻYCIE PAKIETU MIESIĘCZNIE: OK. 95%

ZESTAWIENIE POBORU DANYCH DLA POSZCZEGÓLNYCH APLIKACJI OD 1 DO 24 STYCZNIA:  
INSTAGRAM 434,2 MB
CHROME 248,6 MB
FACEBOOK 163,1 MB
GOOGLE + 103,6 MB
E-MAIL 18,4 MB
AVAST MOBILE SECURITY 15,3 MB
MAPY GOOGLE 14,7 MB
BLOGGER 7,27 MB
ALLEGRO 6,49 MB
YOUTUBE 5,48 MB
RESZTA 720,4 MB



Jak widać z powyższego najwięcej megabajtów zżera Instagram. Warto dodać, że nie korzystam z niego najczęściej. Na drugim miejscu megabajtowych pożeraczy uplasowała się przeglądarka Chrome, na trzecim oblegany przeze mnie Facebook.
Podsumowując 2 GB to idealne rozwiązanie dla osób, które poświęcają około godziny dziennie na przeglądanie stron na komórce.
Mam nadzieję, że moje spostrzeżenia przydadzą się komuś przy wyborze oferty mobilnego internetu.

13 komentarzy:

  1. dziękuję, to daje sensowny obraz

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, przydało się :D

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo analityczne i poglądowe zestawienie :), mocno dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, bardo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. potrzebuje internetu na zaledwie 5 dni czy 2 GBmi wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jezeli komus 2 GB starcza na 1 miesiac to na spokojnie Ci to wystarczy na 5 dni :D tez zalezy co chcesz robic przez te 5 dni :D

      Usuń
  6. Dzięki serdeczne, już widzę, że mnie też te 2 GB w zupełności wystarczą.
    Pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomocny wykaz ,dziękuję serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. dzięki za wpis

    OdpowiedzUsuń
  9. teraz wiem o co w tym wszystkim biega. serdeczne dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. A ile zabiera MB skype?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo połączenie głosowe niewiele. Ale już połączenie video zżera pakiet dość szybko...

      Usuń
  11. Nie wiem kim jesteś drogi Autorze, znalazłam Cię przez google, ale to było bardzo bardzo pomocne! Dokładnie to, czego szukałam. Dziękuję, pozdrawiam! :)
    Ynka

    OdpowiedzUsuń